Ezúton szeretnénk megköszönni mindenkinek, hogy adományaikat eljuttathattuk az afrikai emberekhez. Támogatásukra a jövőben is számítunk! Információk hamarosan olvashatóak a honlapunkon!
2010. február 1. A segélyszállító kamion és az Afrikai-Magyar Egyesület kísérő autói sikeresen megérkeztek Bamako-ba!
2010. január 27. Konvojunk megérkezett Nouakchottba, Mauritánia fővárosába. Friss képek a galériában!
2010. január 26. "Az AHU csapata január 26-án átlépte a mauritániai határt. Az Aljazzera hotel igazgatója, Hamoud szeretettel fogadta a delegáció tagjait a szállodában. Este finom vacsorát kaptak, pénzt váltottak majd másnap reggel 9 órakor továbbindultak Nouakchott irányába.
A biztonságért felelős hatóságok kiemelt figyelemmel és biztonsági kordonnal kísérték a humanitárius delegációt. Délután egyből a Sabah hotelhez hajtottak, ahol már várta őket Hamdi, a helyi koordinátor, az iskola igazgatója és az adminisztrációért és biztonságért felelős hatóságok. Az adomány átadására este került sor, nagy tapsot kaptak az AHU tagjai, akik ezután a Houda szállodában tértek nyugovóra.
Január 28-án reggel az AHU csapata (kamion és a három autó) Kiffa felé vette az irányt, biztonsági kísérettel. A Phare du désert szállodánál megtörtént adományozás, az iskola és a kórház képviselői társaságában. A mauritán nemzeti televízió és a Rádió szintén jelen volt az eseményen, valamint az Al Akhbar és a Biladi független sajtó képviselői is."
2010. január 25. "A Charity Kamion a 2750km-es európai szakaszt és Marokkóban már 2530 km-t megtéve a Bamakoba vezető út kétharmadát megtéve a 9 fős AHU team 3 autójának kiséretében ma épp Laayoun marokkói városon haladt át!"
Egy rövid videó, melyen az adományszállító kamion látszik a Szaharában:
2010. január 24. Az Afrikai-Magyar Egyesület autói és a segélyszállító kamion továbbra is halad dél felé, miközben a Budapest-Bamako 2010 mezőnye a Dakar futamról is ismert 600km-es kemény szakaszán több komoly baleset is történt.
"A 7 órás rajtot követően 11:30 magasságában a Duna TV csapata kb. 80 km/h sebességnél Borsa Miklóssal és Markó Zsófiával a fedélzetén műszaki hiba miatt felborult. Személyi sérülés szerencséjükre nem történt, de járművük komoly károkat szenvedett. A Sandlander asszisztencia csapatával közösen dolgoztak, hogy újra használhatóvá tegyék az autót, mellyel a délután folyamán sikerült begurulni a layounne-i táborhelyre. A nap másik szerencsétlenül járt csapata a Raid Adventure Team Slovakia I., akik nagy sebességük miatt kisodródtak egy kanyarban és sziklának ütközve felborultak. Juraj Ulrich súlyos gerincsérülést szenvedett, állapota kielégítő, de nagy valószínűséggel operáció előtt áll, navigátora Lubos Schwrzbacher bordatöréssel és zúzódásokkal megúszta a balesetet. Kórházba szállításuknál a Nádor Adventure Team segédkezett. A Honvéd Dream Team autója és a Sandlander kamion is jelentős technikai hibákkal küszködött a nap folyamán."
2010. január 23. Új információkat nem kaptunk a segélyszállítmányról és az azt kísérő autókról.
A verseny és kaland kategória résztvevőinek a reggeli eligazítás után rendkívül hosszú és nehéz szakasz következett. M'hamidból déli irányba az Iríki-sóstó medrén keresztül jutottak el a csapatok Foum-Zguid városába, majd Tatán keresztül folytatták útjukat Assa vadkempinges táborhelye felé.
2010. január 22. "Jó hír, hogy az AHU (Afrikai-Magyar Egyesület) segélyszállítmányát továbbító kamion holnap már Marrakech-be ér és megy tovább Agadirba. Onnan állítólag így vagy úgy, de el fogják juttatni a Maliba szánt segélyszállítmányt az eredeti céljához. Ha csak úgy megy, hogy átpakolják a cuccokat egy helyi kamionba, hát akkor úgy."
2010. január 21. 8:40 Üzenet érkezett: "Minden rendben. Holnap megyünk Marakesbe majd onnan tovább Agadirba!"Az Afrikai-Magyar Egyesület csapata (AHU Team) 638km-re Agadir-tól halad töretlenül dél felé!
Nador-Rich (Kasbah) kb. 600km, nem mentünk le Merzouga-ba, ami a napi táv lett volna, mert ránk sötétedett. Kádár Józsi mondta: "Édesanyám nem volt bagoly, nem látok éjjel!" :) Szerpentines út, csodálatos hegyekkel körülvéve. Mai célunk Ouarzazate kb. 300 km távolságra van. Itt útba esik Agoulise, az első adományozási pont. Onnan mi Agadir felé, a kamion két autó kíséretében Dakhla felé megy. Gyakran kell sajnos kerülni, mert a kamion számára nem mindig megfelelő az út. A marokkói határon minden rendben ment, a beléptetéseket már a hajón elintézte a hatóság, így csak a kocsik vámkezelése maradt, ami szintén gyorsan ment. A kamionra kicsit várni kellett, mert csak 1/2 9-kor kezdte az illetékes a munkáját és csak hosszas huza-vona után engedte tovább a kamiont.