"A futam természetesen megtartja a jótékonysági oldalát, a résztvevők az Afrikai-Magyar Egyesület segítségével a térség leginkább rászoruló iskoláinak és klinikáinak adományozhatnak közvetlenül."
Forrás: www.autosforum.hu
Kétszer annyi autó indul a Budapest-Bamakon, mint a Dakaron
A gazdasági válság miatt a 2010-es Budapest-Bamako-ra kétszer annyi autó nevezett be, mint a jóval költségesebb Dakarra. „Több, mint 260 jármű áll majd rajthoz január 16-án, az ötödik Budapest-Bamakon, míg a Dakaron 130 autó száll csak versenybe" - mondta Polgár András futamigazgató, aki nemrégiben tért vissza a Mali fővárosból, ahol már nagyon várjak a januári befutót.
Mint ismeretes, a következő Dakarnak nem lesz magyar indulója. Több magyar és nemzetközi legénység viszont a sokkal költségkímélőbb, „Fapados Dakarként" is ismert Budapest-Bamakora igazolt át. Rajthoz áll a hatszoros Dakar veterán Liszi László és csapata. „A Budapest-Bamako azt az afrikai autós kalandot képviseli, amit évekkel ezelőtt a Dakar elkezdett. Boldog vagyok, hogy ismét Afrikában versenyezhetek" - mondta az eddigi legjobb (51. helyezett) eredményét az Argentínába költözött Dakaron elért Liszi László.
Lisziéken kívül a Palik Racing Team Dakar kamionos egysége Szaller Zoltánnal, valamint a Honvéd Gepárd Dream Team is a Bamakon indul. Pletykák szerint több, mint valószínű, hogy Palik László is ott lesz a rajtvonalnál! A Palik Racing Team még nem erősítette meg és nem is cáfolta ezt az információt.
A mezőny mind a kaland kategóriában, mind a verseny kategóriában izgalmas és kalandos útvonalakon halad majd. „A mauritán szaharai szakaszok egyre keményebb kihívást jelentenek évről-évre." - tette hozzá Polgár Tamás a futam főrendezője. Az ezt ellensúlyozó idei pihenőnap a B2 Beach szűz tengerpartján lesz Mauritániában, ahol mind a verseny csapatok, mind a kaland kategória résztvevői megállnak majd.
A kaland kategóriában indulók valamelyest könnyebb etapokra számíthatnak a 17 napos és 9000 kilométeres futamon. A mezőny visszatér Marokkó híres dűnerendszeréhez, az Erg Chebbi dűnékhez és Zagora kősivatagába. Mauritániában közel 200 kilométert kell majd homokos tengerparton vezetni, ahol a veszélyek közt nemcsak a vendégmarasztaló puha homokra vagy az óceán hullámaira lehet számítani, hanem a helyi halászok fövenyre kiterített hálóira is.
A versenyben az idén sem a gyorsaság a legfőbb döntő tényező, hanem a kitartás, a navigációs készség és a vezetés technika. „A kijelölt off-road speciál szakaszokon megadott átlagsebességeket is tartani kell így nem csak a navigálás lesz komoly kihívás. Tehát, aki nagyon eltéved vagy nagyon elássa magát a homokban, az kevesebb pontot kap, mint az aki stabilan tartani tudja az átlagot" - mondta Polgár András. A verseny továbbra is az alacsony költségvetésű amatőrök futama, de a drágább versenyautók is indulhatnak a számukra kijelölt open kategóriában. A futamon mottója továbbra is a "bárki, bármivel, bárhogy„ gondolat, így az idén is lesznek fura járművek. A mezőny legöregebb járműve egy 1956-os Volkswagen bogár, de lesz Lada, Renault 4-es és az alapító 1971-es Peugeot 504-ese, Luis Philippe is visszatér.
Maliban már nagyon várják a 2010-es Bamako indulóit. Az idei futamon a mezőny eljut a dzsennei sármecsethez is.
A futam természetesen megtartja a jótékonysági oldalát, a résztvevők az Afrikai-Magyar Egyesület segítségével a térség leginkább rászoruló iskoláinak és klinikáinak adományozhatnak közvetlenül.
A futam szervezői Polgár András és Polgár Tamás október utolsó három hetét Marokkóban, Maurtiániában és Maliban töltötték pályaírással. Szintén itt tartózkodott az RTL Klub stábja, akik a verseny közvetítését készítették elő.
A 2010-es futam január 16-án indul Budapestről. Tizenhét nap után érkezik meg mind a kaland, mind a verseny kategória a Mali Köztársaság fővárosába, Bamakoba. A Nagy Afrikai Futamot napi rendszerességgel Szujó Zoltán és az RTL Klub stábja közvetíti majd az itthon maradtaknak.