Vita után szakítással ért véget a Bamako irányítói és a flúgos futam ötletgazdája közötti viszály. A végeredmény egy új verseny. A Saharun a legprofibb afrikai amatőr verseny, amelyen bárki indulhat.
Alig vette át Polgár András és Polgár Tamás a Bamako-rali kormánykerekét Szabó Gál Andrástól (Villám Gézától), a csapat máris szakított Történt ugyanis, hogy a januári futamon vita robbant ki az ötletgazda és a Polgár fivérek között arról, hogy mi a fontosabb: a táv teljesítése vagy a biztonság. Polgárék ez utóbbi mellett döntöttek. Villám Géza viszont néhány vakmerő követőjével Bamakóig autózott, dacolva a külügyi tárca figyelmeztetésével, mely óva intette a versenyzőket a terrorveszélyes Mauritánia, Nyugat- Afrika és Mali érintésétől. "Elhatárolódtunk a kockázatos gerillaakciótól, s közben mindent megtettünk, hogy a benevezett indulóknak igazi kalandot biztosítsunk - mondja Polgár Tamás főszervező. - A mezőny 80 százaléka a jogkövető magatartást választotta, és a hivatalos futam velük, de marokkói céllal ért véget." Az incidens nem tett jót sem a résztvevők hangulatának, sem a futam jövőjének. "Három évre vettük át a szervezést, de Marokkóból hazatérve ellehetetlenítették a munkánkat - mondja Polgár András futamigazgató. - Ekkor döntöttünk úgy, hogy új futamot szervezünk. A cél most is a Szahara, de káosz helyett szervezettségre, jó hangulatra és mindenki számára megfizethető autóversenyzésre törekszünk." Az ötletet tettek követték, megalakult a Saharun csapata, és elkészült az első verseny kiírása. A szervezőpáros néhány dologhoz továbbra is ragaszkodott: a jótékonykodáshoz, a versenyzők biztonságához, a tökéletes szervezéshez és a futam "amatőrségéhez". "A Saharun nem kötődik városokhoz, évről évre változhat a rajt- és a célállomás. Egy biztos: futamaink Afrikába tartanak majd, hogy az egzotikus és a misztikus Szaharába vigye a kalandorokat és a versenyzőket" - mondja Polgár András. A nevezésnek nincsenek lényeges kritériumai. Bárki, b ár milyen j árművel in dúlhat. A szabályok is egyszerűek: teljesíteni a távot és minél több feladatot, mindezt az előírt idő alatt. "Mindig több lesz a feladata, mint amennyi a szintidőbe belefér - mondja Polgár Tamás.
- Az nyer, aki okosabban taktikázik, de a közlekedési szabályok áthágása tilos. Az autók mozgását és sebességét folyamatosan tudjuk majd ellenőrizni, akit gyorshajtáson kapunk, azt büntetőpontokkal díjazzuk." Az új kalandon a hatszoros Dakar-induló és a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség tereprali szakágának vezetője, Liszi László is indul. "A Polgár testvérek januárban olyan változatos útvonalat és élményt nyújtottak a mezőnynek, hogy mindenkinek öröm volt az autózás. Célom ismét Afrika, és örülök, hogy láthatok is valamit a kontinensből, és nem csak átszáguldunk rajta" - nyilatkozta a profi versenyző.
Verseny és segítség
AZ ELSŐ SAHARUN 2011. február 19-én indul, a célállomás ezúttal Tunézia. A szervezők a Nemzetbiztonsági Hivataltól és a Terrorellenes Bizottságtól azt az infoimációt kapták, hogy nincs kiemelkedő veszély az országban. AZ ALAPÍTÓK TERVE, hogy a sivatagi autózás és motorozás mellett erős legyen a Saharun turisztikai arca is. Azok, akik túrázni szeretnének, a kaland kategóriában indulhatnak, ahol a szemezők a helyi hatóságoksegítségével turisztikai szempontból kevésbé frekventált, de csodálatos látványosságokhoz kalauzolják az indulókat "A Grand Szahara és a Száhel-övezet visszahívja az embereket - mondja Szliman Ahmed, az Európa Afrikáért Egyesület elnöke. - Aki egyszer ott járt, visszakívánkozik. így történt a Polgár testvérekkel is, akikkel régóta dolgozom együtt, s látom, hogy nem csak önmagukért tesznek. Az idén januárban 25 tonna adományt sikerült megszerezniük az Afrikai- Magyar Egyesülettel és a nevezőkkel együtt."
A Szahara illata: vakon a mentőautó volánjánál
AZ ELSő SAHARUNON versenyz& ként vesz részt a születése óta vak autóversenyzőKarvai Sándor, akinek régi álma a sivatagi autózás. "Nekem a hangok, az illatok és a tapintás segít, s általában az marad meg bennem, amit megérinthetek mondja a versenyző. - Most végre eljutok a Szahara varázslatos világába." KARVAI SÁNDOR egy mentőautóval indul a futamon, amelyet Tuniszban ajándékként átadnak a Tunéziai Vakok Általános Iskolájának A versenyző nem egyedül vág neki a távnak: családjával alkot csapatot. Felesége és kislánya azért tart vele, mert mint mondják, "ha Sanyi egyedül indul, akkor bottal üthetjük a nyomát".
Vasárnap Reggel