A 2010 évi Budapest-Bamako január 16-án indul. Az Afrikai-Magyar Egyesület (AHU) csapata és Budapest-Bamako Rally szervezői 2008 óta működnek együtt. Egyesületünk 2010-ben immár harmadik alkalommal indul a futamon, amely során a mezőny résztvevői áthaladnak Mauritánián és Malin is.
Egy rövid, de annál sokkolóbb közleményt hozott nyilvánosságra a Budapest-Bamako futamigazgatója, Polgár András. A Külügyminisztérium a Nemzetközi Kockázatelemző Hivatal információira alapozva nem javasolja, hogy uniós állampolgárok Mali, illetve Mauritánia területére lépjenek. Közvetlen terrorveszélynek van kitéve mindenki, aki Afrika ezen részeire utazik.
- Rizikó nélkül nincs kaland! Eltökéltek vagyunk, és mindenképpen elindulunk szombaton. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy elérjük a bamakói célt, ezért az útvonal minden bizonnyal változni fog az uolsó pillanatokban. Mindenki rajthoz állhat, aki szeretne, nem töröljük el a versenyt, de a következő órákban derül ki a vészforgatókönyvünk.
A verseny szervezői hamarosan újabb közleményt fognak kiadni arról, hogyan folytatódnak a Nagy Afrikai Futam előkészületei ebben a válsághelyzetben.
A Budapest-Bamako rali Marokkón túl eső szakaszainak eltörlését kéri a Külügyminisztérium. Mátrai Zsuzsa szóvivő csütörtöki közleményében azt írja: a tárca bekérette a verseny szervezőit, és tájékoztatta őket a nemzetközi kockázat-elemzéssel foglalkozó hivatalos szervektől és az illetékes biztonsági szolgálatoktól származó hírekről, miszerint a mauritániai és mali szakaszon a résztvevőknek az emberi élet és a testi épség elleni súlyos és közvetlen terrorista veszélyeztetésekkel kell számolniuk és emberrablástól is tartaniuk lehet.
A Külügyminisztérium közleményében nyomatékosan kéri a szervezőket, hogy töröljék el a rali Marokkón túl eső szakaszait. Hozzáteszik: az említett két észak-nyugat afrikai országban a Magyar Köztársaságnak nincs diplomáciai vagy konzuli képviselete és a részvevők személyi és vagyoni biztonsága, valamint a konzuli védelem hatékonysága jelenleg nem garantálható. A tárca magas szintű nemzetközi forrásokból úgy értesült: a Bamako rali mauritániai és mali szakaszán a résztvevőknek az emberi élet és a testi épség elleni súlyos és közvetlen terrorista veszélyeztetésekkel kell számolniuk és emberrablástól is tartaniuk lehet.
Mauritániában egyébként az elmúlt egy hónapban több európait is elraboltak. Három spanyol állampolgárt, egy humanitárius karaván résztvevőit a Nouakchott és Noaudhibou közötti úton állították meg novemberben. Az elrablók több lövést is leadtak, így kényszerítették megállásra a járművet, majd egy másik autóban elvitték a túszokat. Nem sokkal később egy francia férfit ejtett foglyul az Al-Kaida nyugat-afrikai szárnya. A hírek szerint a napokban a férfi kivégzésével fenyegetőztek. December végén egy olasz házaspárt raboltak el, golyó lyuggatta járművüket az út mellett találták meg.
A Független Hírügynökség úgy tudja, hogy a Bamako rali szervezői jelenleg is egyeztetnek a szóba jöhető útvonalakról és vészforgatókönyvekről. Elképzelhető, hogy a verseny egy marokkói körversenyben ér véget, a részletekről péntek délután 5 órakor tájékoztatják az indulókat és a sajtót.
Forrás: Független Hírügynökség
A ZF Hungária Kft. egy Nissan Navarával képviselteti magát a január 16-án kezdődő Budapest-Bamako Ralin. A vállalat egy napelemes áramfejlesztő rendszert is adományozott egy bamakói intézménynek, a Niober Csecsemőotthonnak.
Bárki, Bármivel, Bárhogy indulhat – ez a sokak által csak Fapados Dakarként emlegetett Budapest–Bamako transzkontinentális autóverseny és túra egyik alapelve. A 9108 kilométeres kaland-rali január 16-ai városligeti rajtjánál most először a ZF-Hungária Kft. párosa is ott lesz. A Dávid Péter és Hegyi Viktor bírói duó a versenykategóriában indul.
A cég MIT szervizközpont-vezetőjeként Dávid Péter kapott arra lehetőséget, hogy a versenybírói team tagjaként részt vegyen a rendezvényen. A páros Nissan Navara Pickup típusú terepjáróját Hegyi Viktor ismerős terepen kormányozhatja, tekintve, hogy eddig az összes Budapest–Bamako ralin részt vett. Idén a mezőny tagjai közül ezt rajta kívül csak öten mondhatják el magukról.
– Első alkalommal a verseny kategóriában harmadik lettem, utána a Fair Play Díjat sikerült megkapnom, a harmadik esetben pedig a legtöbbet túrázó autós elismerést vehettem át – sorolta a dicsőséglistát Hegyi Viktor. – Hogy most mi lesz a túra vége, nem tudom, de a biztonságra kiemelten figyelve, igyekszünk megfelelni az elvárásoknak. A kitűzött célt teljesítve és épségben hazatérve.
- A kettősnek sok sikert kívánunk, általuk is büszkék vagyunk arra, hogy a ZF palettáját színesíteni tudjuk, fontos üzenetként kiemelve, hogy mi nem csak termelő cég vagyunk - kívánt jó utat a versenyzőknek dr. Ulrich Diller elnök-vezérigazgató. Mint hozzátette, a cég adományokat is eljuttat a távoli országba: a bamakói Niober csecsemőotthon egy napelemmel működő áramfejlesztő rendszert kap tőlük, de a szegény gyermekek oktatását is segítik iskolaszerekkel.
Forrás és eredeti cikkek:
http://heol.hu/galerialp/35710
http://www.heol.hu/heves/sport/irany-bamako-speci-nissannal-vagnak-neki-279992
Tíz nappal a Budapest-Bamako rajtja előtt a szervezők váratlanul bejelentették, hogy az ötödik Nagy Afrikai Futam mégis Budapestről rajtol.
A korábbi helyszínt technikai okok miatt törölték, így a Hungaroring helyett ismét a Hősök Tere közeléből indulhatnak a résztvevők. „A Hungaroring, mint a hazai autósport fellegvára az egyik legrangosabb helyszín lett volna, de technikai okokból döntenünk kellett az utolsó pillanatokban. Az eredeti elképzelés tartalmazott egy látványos off-road szakaszt, ez így elmarad, de várhatóan mindenki örülni fog a belvárosi rajtnak.” - mondta Polgár András futamigazgató.